torsdag 16 oktober 2008

There's no place like home.

Tror jag hittat hem. Kommer framtida arbetsgivare att fatta det?

Sedan är det oerhört fint när sköterskor liksom vill lära mig att koppla dropp, dra läkemedel etc med formuleringen att "en dag står du där och är ansvarig, jag investerar inför framtiden"! Make's me happy. Istället för att mumla något om att patienter inte borde vara nåldynor. Det sätter ju inte alls press på mig. Nej då. Himla tur att pvk:n satt där den skulle.

Men nu skulle vi inte vara negativa.

God natt!

3 kommentarer:

Dr Wannabee sa...

Nice! Jag blir glad över att höra positiva kommentarer om ssk. Man hör alldeles för många läkare/läkarstudenter kasta skit "neråt".

Btw. Vi går TYK med en narkosläkare som är jättebra, också ett sätt att värva för framtiden :)

Fredrik sa...

Det är så härligt när man möter läkare och annan vårdpersonal som verkligen sporrar och driver en framåt. Det ger en mental skjuts framåt på bananskal.

KatBat sa...

drw: Oftast blir det bra relation om man har möjlighet att stanna mer än en dag på ett ställe. Men oftast kastas man omkring som en vante, och orkar inte ens bry sig om att fråga, ty rel. ofta blir det fel... dock känns det som om certain forum samlar på sig de som är missnöjda, och ofta har samarbetssvårigheter, det är inte så "i verkligheten"? Min vårderfarenhet säger det iaf.

dok: mental skjuts yeah! Det krävs så oerhört lite!