måndag 13 oktober 2008

"I love it, love it, love it!"

Yeah! Jag började anestesiplaceringen idag och efter lite turer hit och dit fick jag äntligen en handledare. And he's good! Efter cirka fem minuter på operationsavdelningen så står jag där och preoxygenerar. Försöker hålla fri luftväg, men jag är tydligen lite för mesig. The doc tar över, ger mig ett handfast grepp och låter mig ta laryngoskopet. Jag känner mig hemma men ändå så otroligt grön. Lyckas få till en vy så jag ser epiglottis, det kära epiglottis, men där tar det stopp. Han får sätta tuben. Men nästa gång tänker jag, jävlar anamma, då är det jag som trycker ner skiten.

Dr J bombarderar mig med frågor som han tvingar mig att tänka fram svar på. Under dagen var jag ett stort fån. Men hey, jag tror det kommer lösa sig. För jag är otroligt pepp. Jag meddelade honom lite snyggt att detta kanske, kanske är en av de specialiteerna jag tänkt mig, så nu är det upp till honom att få mig mer inspirerad. Han antog utmaningen.



Det må se lätt ut. Det är det inte. Än.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bra video!
Glöm dock aldrig:
http://www.anesthesiology.org/pt/re/anes/abstract.00000542-200010000-00008.htm
http://www.ymed.lu.se/papers/Jourtjanstgoring.pdf
:)

Marie sa...

Katten + laryngoskopet = <3

KatBat sa...

mulle: men hey, den första artikeln är från 2000, old stuff. Den andra kan inte hittas. Sedan skulle jag gärna vilja se lite data på andra doktorskategorier=P och så föredrar jag att ha kul på jobbet! Några färre år, visst, de kan jag bjuda på.

m: åh, jag är kass på såna där symboler...vad vill du säga? tihi

Fredrik sa...

Heja kat!

Marie sa...

Att stor tjärlek kommer att uppstå mellan dig och redskapet när ni väl kommer underfund med varann! :)

Karin sa...

Ååh anestesiplacering! Vad roligt! :)

/smygbloggläserska

KatBat sa...

doc: jag tackar och bockar!

M: ah, joooooo, i'm wrkin' in it....frustration.

karin: Åh hej! Varje gång någon ny (och gammal) kommenterar blir jag gladgladglad! Välkommen!