måndag 27 oktober 2008

En novis på kirurgi tolkar muscular defense...

Temat på denna vecka är utlokalisering på mindre sjukhus. Ni vet, man går upp ännu tidigare och gör akuten halvt osäker på stället. Vi i min grupp har ju lyckats med att i stort sett inte alls ha lärt oss någon "vanlig kirurgi" än fast vi är igenom halva kursen. Men med ypperlig handledning så går det ju! Och bannemej, jag tror att jag har hittat min första app (blindtarmen alltså...). Lite oklassiskt ställe men desto mer klassiskt muscular defense och släppömhet över Mc Burney's. Håll tummarna, fortsättning följer, tror jag...

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Inväntar fortsättning.

Anonym sa...

sådär känner jag också, angående att ha missat den "vanliga" kirurgin. jag har liksom sytt ETT stygn i en vaken människa. känns sådär.