söndag 26 oktober 2008

Hipp hipp!

Då kören var på rephelg fick syskonen mina som fyller 29 respektive 32 år idag varsin stämsång med texten Ja må de leva i present av mig. Hipp hipp hurra!

Helgen har varit ofantligt trevlig, jag har skrattat så tårarna runnit vid flertalet tillfällen. Hårdträning inför julkonserterna som går av stapeln vid första advent och ett ätande av icke denna världen. Ty vi sjunger och fikar. Så sattes L och jag på att toasta sittningen på lördagkvällen. Galant får jag nog ta och uttrycka mig med tanke på vår absolut helt ringa, obefintliga, förberedelse. Det är en underbar samling människor det ska sägas. Att humorn är på topp gör ju inte saken sämre. Oh, superman. Jag är så glad att jag hittade kören.


Ser att det varit över 10 000 besök på denna egocentrerade sida! Det styrker egot lite extra. Hur som helt är det otroligt roligt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"O Superman" är ju en fantastiskt fin låt!

Marie sa...

Det där med körsång känns som nåt jag verkligen skulle vilja testa - morsan sjunger och galer i en sån och bara älskar det. (Jag har ingen vacker röst men är inte tondöv, och i en kör kanske man kunde sjunga utan att skämmas.)

Fredrik sa...

Låter som en härlig helg. Härligt.

KatBat sa...

dr muller: "oh jiiiiive"

m: sannerligen, varje måndag är jag totalt slutkörd och vill eg. inte dit, men så, poff! kommer humöret tillbaka=) sjung vetja, sjung! bra för själen.

doc: oh ja, men dagen var desto segare...