måndag 8 september 2008

Vispa här och där

Det är ortopedi som gäller för tillfället. Vi är inne på andra veckan. Dalmasen till amanuens vill gärna vara lite tuff man är ju helt klart en riktig mjukis när det kommer till kritan. Han säger att vi ska "förstå den smärtande axeln, ty ortopedin har också känslor". Till exempel. Vi drar i varandras knän och höfter så att blåmärken uppstår. Muchos vackert där i toppen av gastrocnemius. Den andra amanuensen vill vi inte ens tänka på hur hon är när hon icke är gravid och illamående, ty vi hinner knappt med. Hon säger i förbifarten att hon "brukar ju träna 5-6 gånger i veckan", nu blir det tydligen bara tre. Eh maskin säger vi och smäller i oss varsin bulle. I stort sett. Och så lovar jag att alltid röntga en axelledsluxation innan reponering, för vem vill vispa runt en trasig humerus i plexus brachialis?

4 kommentarer:

Fredrik sa...

Så lysande bra inlägg med "en maskin säger vi och smäller i oss varsin bulle." Skrattade högt och glatt och skrämde därmed min förvånade kollega i stolen bredvid.

Fast jag känner igen amanuensen. Tränar också i den skalan men ibland hinner jag bara tre. Känns lite futtigt.

KatBat sa...

Hihi, skrämma kollegor positionerade bredvid är lite av en specialité här. Ehe. Tre vore kalas, och tiptop här hos mig. Men var finns ork och tid? Jag satsar på vardagsmotionen, därmed cykling...

Fredrik sa...

Jag också, fast i spinningform (plus vanlig med daglig tur till sjukhuset och hem). Ork får jag just för att jag rör på mig och tiden tar jag mig. Utan träning och rörelse fungerar jag lika bra och effektivt som träskmonstret.
Hittills två träningspass denna vecka. Stabilt. (ehrm, jo jag vet det bara är tisdag ännu)

Tevildo sa...

Visst var de härliga!

J var ju en enda stor mjukis visade det sig, och han var dessutom ingalunda sämst på att passa tider i ett sällskap som inkluderade mig och Fredrik!

T var jättesnäll och väldigt... tja, balanserad och kunnig och så. De som hade haft henne veckan innan darrade dock som asplöv, så jag antar att vi precis prickade in en hormonellt gynnsam period.