onsdag 10 september 2008

"Lite kortare"




Någon på ortopedoperation har onekligen fantastisk humor, alltså helt i min smak. När jag satt och lättade på trycket som timmar av blyklädsel, visir, munskydd och diverse andra draperingar ypperligt hjälpt till att filtrera fram genom njurarna möts jag av Patsy från Absolutely fabulous. I'm stunned.

Fick assistera på två operationer idag, har skruvat, dragit, sågat och brännt. Den ena var rätt "köttig". Men äckligt tyckte jag inte att det var att såga av femur, jag blev snarare lite rädd för mig själv att jag inte reagerade mera dito så att säga. Annars så var dagens läxa att klippa suturerna kortare. Kortare. Check.

5 kommentarer:

Marie sa...

Hahahahaaaaaa, den patsybilden skulle jag vilja ha.

KatBat sa...

=) den är ju inte helt svår att pyssla till själv!

Anonym sa...

Hur går det med gardinerna Katten? :)

KatBat sa...

dtk: eh. hum. ligger i dvala. projektet alltså. men jag lovar att jag ska testa...så fort jag får chans att åka till clas i sjön igen. men du, vad för sorts plugg ska användas?

Anonym sa...

Fäster du pluggen med husfix lär de sitta, fixet går bra att skruva i direkt också.

Grejen du skulle hänga upp var inte så tung = klena skruv går bra, men väggmaterialet var dåligt = du vill ha långa/djupa skruv.

De röda pluggarna eller Fisxher SX6 hade jag kört om du har o3-4mm skruv.

Årets detaljnördigaste inlägg? :)