fredag 5 september 2008

Intryck.

Afterworkade med en arbetskamrat från sommarjobbet. En ordinarie så att säga. Jag kom från föreläsningsdag och hon från jobbet. På rasten innan hon gick hade hon berättat att hon skulle träffa mig varvid en sköterska hade frågat vem jag var. A beskrev mig som brunhårig och skrattandes men det ringde tydligen ingen klocka. Sköterskan frågade då "vilken tabbe gjorde hon???!!" Svaret blev att jag nog inte hade gjort någon. Då var jag tydligen inte värd att minnas. Rätt gött ändå. Hoppas de andra minns mig iallafall.

6 kommentarer:

Fredrik sa...

Charmigt att bara blir ihågkommen om man gör någon sorts fuck-up.

Det gör jag varje vecka på labbet, fuck-ups alltså. Har börjat vänja mig.

Anonym sa...

Bättre diskret än katastrofal :)

Mård sa...

Alltså den där attityden gör mig svårt sur. Inte din nota bene. Grattis iallafall till lyckat jobb.

KatBat sa...

doc:hehe, ja på henne gjorde jag tydligen inget större intryck. När jag jobbat med henne i två dagar undrar hon tredje dagen om "du går själv nu eller?". Eh, ja, du har liksom lämnat mig här på rummet med patient själv de senaste dagarna. Endast attityd från hennes sida, icke vatten värd. Hon gjorde verkligen inget gott intryck på mig heller. Så. I did survive.

dtk: Well, discretion is my middle name.

mård: Jo. Kan leva utan den. Samma människa förösker skicka ut mig att hämta kompresser under ett hjärtlarm. "Eh jag för akutjournalen här ser du". Är man läkarstudent skola man icke göra sig synlig.

Anonym sa...

man undrar ju om man kan få lite andrahandsinfo om sjuksköterskans namn...

KatBat sa...

ceci: you´'ve got sms=)