tisdag 30 september 2008

"Något annat"

Herregud. Radiologi är ju inte precis något jag går i taket för. Röntgenronder 8-16 skulle jag kunna beskriva det som. Det är mörkt. Vi har en förvirrad amanuens som troligtvis är ypperligt kunnig men som kanske inte begåvats med förmågan att strukturera undervisning. Och så drar vi ner persiennerna lite till. Ultraljudet av gallvägarna ger tydligen fin skugga bakom stenarna som täpper till. Diffust svart fält breder ut sig över skärmen: "Det där är skuggan, och det där är något annat". Något annat. Det ska jag börja använda. Till på köpet blir jag tvingad att gå med röntgenjouren efter kl 16.

Men se, då händer det grejjer. Han är ju faktiskt inspirerad. Han vill ju lära mig saker. Han låter mig tolka hjärtlungröntgen och ct buk på löpande band. Med varierande resultat ska dock tilläggas. Men, oj, det kan ju vara rätt så roligt iallafall!

1 kommentar:

Fredrik sa...

Du låter nästan lite "in the zone". Härligt.