fredag 28 december 2007

Slapp-mode [släp-möod]

Jag har precis varit ute på en promenad i 45 minuter. Det var ett stort steg för mänskligheten med tanke på att jag inte rört på mig sedan julafton i stort sätt. Jag har möjligen gått ut till bilen, och kanske tillbaka. Ju fler dagar som går utan rörelse desto jobbigare blir det att faktiskt lyfta på rumpan och ge sig ut. Men hur inspirerande är vädret? 6 plusgrader, lera, grått, brunt, pölar. Nej tack. Hellre en soffa med deckare i högsta hugg, har precis avslutat Karin Wahlbergs "Tröstaren". Det går liksom inte att sluta, sträckläsning är få böcker förunnat men hon har lyckats med alla sina 5. Äter fikon, blir serverad mat oftast lite för sent men ändock. Totalt socialt trött. Ska jag umgås med folk? Som man bara träffar till jul? Hum, jo, hum, kanske det...Om någon ringer så kan jag vara på. Så får det bli. För jag har intagit slapp-mode.

Inga kommentarer: