torsdag 13 december 2007

"Ska'ru lukta på glöggen pojk?"

eller snarare "kommer inte på fråga tyko, du har druckit glögg" för att citera KB Jonssons jul. Avdelningen anordnade luciatåg på alla salar imorse och vi små kandidater bestämde oss för att vara med så här i sluttampen av vår praktik. Att få höra från en patient att det var det vackraste han sett gjorde hela min dag. Eller iallafall halva. Den andra halvan av välmående kom då personalen åt lussebulle och drack glögg. Klockan är 7 och jag är ju inte direkt känd för att äta min frukost tidigare än halv nio. Så det hade jag inte gjort ens denna dag. Tar klunk av glöggen. Jaha, det var inte saftglögg det inte. Kände mig lagom tipsy light när jag traskade iväg med glitter i håret (med björnborgfrilla naturligtvis) för att diktera klart från gårdagen. Tro nu inte att jag drack mer än en halv mugg, riktigt så kul ska vi inte ha det.

Måste erkänna att sista veckan har varit seg, mest pga trötthet från min sida. Men idag fick jag pepp från min handledare mava-doktorn. Så barnsligt glad jag blir, undrar om han fattar att jag nu lever på det under resten av kursen. Happy!

Inga kommentarer: