söndag 16 december 2007

"EKG vad är det?"

Det är så här att min kurshalva är med i en liten ekg-studie där vi ska studera ekg i 6 h under 2 veckor. Hälften använder sig av ett dataprogram (som naturligtvis icke är kompatibelt med min käraste mac) och hälften läser Sverker Jerns ekg-kompendium. Nu är det så här att imorgon har det gått 2 veckor och jag gissar att inte bara jag sitter och försöker tolka små elektriska vågor till förbannelse idag. Finns p-våg? Fladdervågor? Jasså ett sinusarrest. Det är iallafall ganska så finjulstädat här, adventsljusstaken lyser och stjärnan hänger på trekvart. Har idag också fått tag på den årliga "Tjockis crazy christmas " som iår består av 396 versioner av White Christmas. Snart dags att laga matlådelasagne till den sista självande veckan innan julledighet infinner sig på fredag. Sedan en rask promenad till Liseberg för att titta på de vackra träden samt köpa fudge. Därpå skall Kat och C infinna sig på akuten och gå med vår första jour. Wish us luck!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här finns årets och tidigare års TCC-samlingar att dra hem:
http://thepiratebay.org/search/tjockis%20christmas/0/3/0

KatBat sa...

jag har dom=) men tack för länken, man får passa sig för "frosty"
bara. Det är lite för mycket..eller?