lördag 22 december 2007

Ben Hurt-ig

Dagen har förflutit i en enda lång gäspning. Jag försöker koppla av och det går ganska bra, men fortfarande är psyket på ngn slags nivå. Men en vecka till här hemma kommer göra att jag framåt nyår vill krypa ut skinnet och då blir det lagom att åka tillbaka. Min bror såg lite ut som hejkomåhjälpmig i håret och jag försökte fixa till. Han var rätt nervös men det är ju iofs ganska förståeligt när lillasyster står och skrattar och klipper samtidigt. Men det blev rätt fint. Fast jag röstar för en mer retrobackåtkamning i nästa klipp, det kommer bli grymt. Men han är inte mogen än för det säger han, kanske vid 30? Annars har jag varit hos N och tittat på eposet Ben Hur tillsammans med hennes fnissiga bröder. Jag är positivt överraskad, Charlston Heston är inte så pjåkig trots allt, och vill man se en magnifik kulissfilm med synliga strålkastare så har man hittat totalrätt. 221 minuter förflöt ganska smärtfritt, speciellt när tävling utlystes om vem som kan komma på flest pappaskämt på temat Hur.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eller hur!
Om man gör ett sånt inlägg så får man väl för 17 lägga med en efter-bild (och egentligen även före-bild) på brorsans kalufs (whattaword)...

KatBat sa...

brodern ställer icke upp frivilligt, men jag ska se om jag inte lyckas smygfota lite. Tihi.