tisdag 11 december 2007

självförtroende bäck.

Blev lite förvånad och överraskad när jag läste tentaresultatet från hud och venerologi. Jag hade klart mig med sisådär 1 p och jag som tyckte att det gått riktigt bra. Klarat alla utom tre diagnoser och så. Hum. Ringde och frågade om jag hade rätt kod. Det hade jag såklart. Men så hämtade jag ut den och räknade ihop, och se där! det fattades tio små poäng. Skönt att jag fortfarande kan lita på intuitionen och känslan efter en tenta. Puh.


Jag känner mer och mer hur jag går på någon slags extraenergi, på överväxel. Behöver inte så mycket sömn, eller rättare sagt, jag klarar mig fast jag är trött. Hypad. Hajpad. Något sånt. En vecka kvar på AIM och det är en del kvar att få gjort. Idag undrade min mava-doktor (dr det ska gå fort fort fort) till handledare om jag kanske kan skriva epikriser när jag satt och såg uppfodrande och utråkad ut. Eh. Nej. Tydligen var det lika bra att köra igång. Där har man ju alltid något att göra kan man säga. Och jag är ju faktiskt inte ansvarig för resultatet. Hihi. Sedan har de klämt in en specialvecka innan jul också. Var ska energin till att läsa gastro komma ifrån? Tur att jag är på en sådan avdelning nu. Hum. detta var inte det mest upplyftande inlägget. Men jag är trött.

Dagens höjdpunkt var att göra spetsade fikonbollar med C. Det man inte löser med punsch fixar sig med lettisk vodka. Eller vad sägs?

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att någon fortfarande har kvar förtroendet för sin institution. Vi fick tillbaka ett grupparbete idag som var smått godtyckligt rättat. Min grupp fick komplettering trots att vi hade exakt samma (ibland mer utförliga) svar som en annan grupp som är godkänd och klar. Varför???