torsdag 6 december 2007

Avaa eller lås upp som vi säger på svenska

"Det finns uppdateringar att hämta till din telefon. Vill du göra det nu?" Ja, någon gång ska det ju göras tänkte jag så glad i hågen klickar jag ja. Det tar en himla tid. Sedan startar jag om. Och vad möts jag av? Jo, mobilen har fixat lite med språkinställningarna. Finska så långt ögat kan nå i varje meny. Jag letar efter något som kan ha med språket att göra, bläddrar och bläddrar. Som tur är kom A på att han hade en liten fån med samma märke och lyckades fixa tillbaka. Kanske ville sonyericsson fira Finlands nationaldag? Jag hade ju förståt det bättre om det varit nokia dock.

Förövrigt är det stört omöjligt att stryka ett lucialinne, det lycks aldrig. Jag har gett upp. Tacka vet jag sprayflaskan med vatten.

Kom och lyssna på Chalmers sångkör i helgen!

Inga kommentarer: