måndag 31 december 2007

Gott nytt folks!

Ja då var det dags, igen! Igen?! Inser att jag har studerat 3 år och har alltså kommit över den magiska mittlinjen av utbildningen. Kräjsi som KB skulle sagt. Nu hägrar arbetslivet, jag har tröttnat på att vara pank. Mitt undermedvetna liksom tycker att jag är värd att unna mig lyxigare mat än eldorado när jag strosar på den stora mataffären och det underbara i att äta ute händer oftare och oftare. Men har jag mer pengar? Nej för jag kan ju aldrig hoppa in och jobba när de ringer för dagarna är uppbokade med obligatoriska moment. Vårens projekt blir att flytta, för nu har hyran höjts till 4400 och nu känner jag mig inte ens lurad när jag betalar längre, jag känner mig totalblåst. Det är ett under att jag är hel och ren så att säga.

Sedan var det det här med det sunda livet. Att flytta till Göteborg med alla dess backar och promenader gjorde underverk för figuren. Men nu har något hänt igen, stillasittande studier med alltför många "kandidatfikan" (köp en kopp kaffe för 15 och få valfritt bakverk på köpet, vilket i sin tur gör att man ALDRIG köper bara en slät kopp ) har liksom kommit ivägen. Under julen har jag levt efter talesättet att det "inte är det man äter mellan jul och nyår som är problemet, det är det man äter mellan nyår och jul som räknas". Får se om jag lyckas. I'll dare ya'!

Inga kommentarer: