fredag 21 december 2007

Halleluja

Ja då har vi tragglat oss igenom en vecka av lever, tarmar, bajs och protonpumpshämmare. Alltså är det lov. Hela 10 dagar ledigt och jag ska bara ligga i soffa och läsa deckare. Kanske basta lite också. Dricka glögg. Sova. Sova oförskämt länge och inte gå upp förrän jag bara måste tömma blåsan. Den sista klappen införskaffades idag och inga måsten finns på måstegöralistan längre. Missförstå mig inte, jag tycker att det är roligt att ge bort presenter. Det jag inte gillar är väggen av människor som är ivägen. Att behöva interagera med andra människor när jag vet var jag ska, när tiden är knapp och jag är hungrig. Ut vägen säger jag bara. Men som sagt, det är fixat nu. På herrekiperingen idag sade expediten grattis. Och puh, lättnadens suck när det sista paketet åkte ner i påsen. Till och med bubbel i form av Rotari rosé är inhandlat till nyår. God jul!

Inga kommentarer: