lördag 1 november 2008

Velour i mina tankar

Mm, började dagen med frukost på Con Leche tillsammans med J. Allt för att ladda för en shoppingtur utan dess like, trodde jag i min enfald. Jag behöver både nya vinterskor och en varm jacka. Puh för plånboken. Men idag blev det billigt. Vi avverkade i stort sett varenda skobutik av rang, och ett par utan också för den delen. Men felet var att jag provade dessa underbara kängor på Velour. I svart skall tilläggas. De är underbara. Skinnet är mjukt och följsamt och hantverket är ett faktum. Mina fötter jublar. Men att lägga en summa stor som en hyra på dom går ju inte. Jag sörjer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Köp dem på avbetalning av dig själv? Om du kan ta utlägget likviditetsmässigt?

Hannahbejb sa...

Åh. Sånt suger. När man blir kär i första affären men att det är på tok för dyrt och så hittar man ingenting annat som duger. Kanske sen efter examen?

KatBat sa...

Ja efter examen får det bli...snyft...