söndag 16 november 2008

In bloggo veritas

Ok. Nu är det så att jag blivit utmanad av både Mårr och Mård att avslöja sju sanningar som jag inte skrivit om tidigare. Håll till godo.

Copypastat från Mårr: "De regler som gäller är: Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget. Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade. Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor. Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar."

- Jag har väldiga problemos med höger och vänster. Jag vet ju egentligen att goddaghanden är höger och den andra då liksom blir vänster av sig självt, men det hjälper ju inte i praktiken. Jag måste tänka efter typ sjutton gånger på vilken sida levern sitter på just den patienten som ligger på britsen när det är dags för bukstatus. Så länge det är den lilla petitessen går det väl an dock. Tror att fenomenet kan ha att göra med att jag inte vet om jag är höger eller vänsterhänt, precis som Mårr. Skriver med vänster, men varje nytt verktyg i min hand gör mig förvirrad. Det går ju att använda lite hursom helt enkelt, beroende på placering av mig och eventuellt objekt. Tur att man måste hålla laryngoskopet med vänster tex, för då har jag ju inget val.

- Pelargoner är en liten svaghet. Men det ska vara gammeldagsa saker och inte de där äckliga illröda varianterna som lika gärna skulle kunna vara gjorda på syntetisk väg. Som synd är lyckas jag aldrig få dom att växa till som mor min får, problemet är (iallafall det jag skyller på) att övervintringen skola vara ljus och sval. Det får man icke till i lägenhet. Men små skott ger jag bort till vänner och de växer tydligen och frodas. Hey, tant Kat.

- "Du ha riktiga kvinnofötter" fick jag till min förvåning höra av en karl en gång. Förvånad ty de är en av mina svaga punkter. De ser ut under som om jag går barfota året om, trots att de alltsomoftast utsätts för diverse behandling. Men han framhärdade att det är kvinnligt. Inga är gladare än mina fötter. Undrar om han är fotfetischist?

- Jag jobbar på att byta lite miljö och i sommar bege mig till kungliga hufvudstaden för att premiärarbeta som underläkare. Kan vara så att det finns en intervju inbokad. Håll tummarna!

- Eder Kat är totalt inkapabel att hålla ordning på saker i hemmet, att liksom lägga tillbaka grejjorna där de hör hemma. Det resulterar i ett stökigt sovrum framförallt. Ty ett stökigt kök innebär ett smutsigt kök. Och smuts kan jag inte riktigt leva med. Tror kanske att fyra somrar som städerska på lasarett har satt sina spår. Jag gillar skinande ytor och tandkrämsfläckar på kranar torkas bort så fort jag ser dom, även hos andra. Jag är helt klart "untidy but clean".

- Jag ser faktiskt oftast det positiva i det mesta. Så till den milda grad att jag ibland blir irriterad på mig själv. Men inget blir ju roligare om man är neggo, rajt?

- På städtemat kan jag meddela att jag har någon sorts knasig böjelse då jag kan rengöra även de äckligaste avloppen med en enorm känsla av tillfredställelse. För en middag gör jag det även hos andra.

Sådärja. Vet inte riktigt om det där gav en rättvis bild av mig, men who cares! Sju sanningar var det iallafall.

Jag utmanar Fru K, Johanna, Hanna, Dr Wannabe, Elin, Abbes pappa, Doktoranden!

13 kommentarer:

Dr. Jollan sa...

Hihi kul läsning. Tror jag har hittat ännu en blogg att följa och "slösa" min tid på :)

Marie sa...

Hoho katten, det är ju skitkul att få veta lite mer! :)

Anonym sa...

Avlopp! Fy vad snuskigt Kat...Det trodde jag verkligen inte om dig :)

Anonym sa...

Hohoo.. jag funderar. Men utmaningen är antagen.

Fredrik sa...

Jag håller alla tummar för intervju och underläkarjobb!

KatBat sa...

jollan: Åh! Alltid kul att höra=) Välkommen till egocentrismens värld.

Johanna: det trodde du visst moahaha! I helgen kommer jag till di stad=)

hanna: Gött! Hade själv väldiga problem med att få till sju...

dok: TACK! Håll dom hårt.

Anonym sa...

Eh, ja. Hade fått för mig att det räckte med fyra... Jösses!

Abbes pappa sa...

Hej katbat.
Tack för att du bjöd in mig på din utmaning. Jag skulle precis ge mig i kast med den när jag tyckte att den kändes bekant på något vis. Så jag bläddrade bakåt i bloggen och mycket riktigt, jag hittade det här inlägget. Så jag passar nog den här gången. Hoppas det inte gör något. :-)

Anonym sa...

Haha! Jag har samma relation till avlopp! Och ungefär samma till städning. Jag älskar när det är rent och fint, men lyckas sällan uppbåda den energin som krävs för att få ordning i allt kaos.

KatBat sa...

ap: Hehe, ja det är ju såklart alldeles jätteok! För jag skulle själv aldrig komma på 7 till...

elin: Ja, det kan ju låta som om jga är världens renligaste..så är icke fallet....

Anonym sa...

Det där med höger och vänster går väl i släkten, har dock inte tänkt på vilka problem det medför för dig i din yrkesgärning....kram systeryster

Anonym sa...

Det där med höger och vänster går väl i släkten, har dock inte tänkt på vilka problem det medför för dig i din yrkesgärning....kram systeryster

KatBat sa...

syster: haha, ja och jag tror inte vi kan göra så mkt åt det va???