torsdag 6 november 2008

Kluven mitt i tu av olika odefinierbara anledningar

Denna kurs tar på krafterna för det första. Spenderar så mycket tid på Sahlis och dess omgivningar att jag kunnat använda samma privata kläder varje dag denna vecka, eftersom jag byter om till pyjamas om dagarna. Rätt så smidigt iallafall. Men någon ork eller lust att studera, alltså öppna kirurgiboken finns ju inte. Vad ska jag läsa? Hur ska jag studera? Får känslan av att jag lär mig det jag ska lära mig ändå, genom att vara en engagerad kandis om dagarna. Kan det stämma?

På det lite mer personliga planet är jag lättad. Tror jag. Intalar jag mig.

Brogyllens olivbröd med bregott på borde alla få testa by the way.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hum...Göteborg...T8? :)

Fredrik sa...

Du fixar det nog galant.

KatBat sa...

jollan: mäjbi bäjbi kan jag säga;)

d: du är allltid så säker du!

Fredrik sa...

kat, jag lider av ordentlig glaset-är-halvfullt mentalitet. Min genetiska oturslott.

Anonym sa...

jag pluggar heller knappt nånting. har öppnat kirurgiboken ca två ggr. anestesiboken har jag dock läst lite mer i.
det kommer gå bra ändå serru!!