onsdag 19 november 2008

Plastik fantastik

Nu är jag lite pepppopp igen. Har haft två dagar av plastikkirurgi och har idag assisterat på två magar. Jag fick sy en hel del och har lärt mig lite nya stygn som kan vara bra att plocka fram, liksom ess i rockärmen så att säga. Sydde ihop snittet och tjohej, godkännt av plastikkirurgen himself. Hann bli lite svettig dock. Men nu är jag inte nervös för att sätta nålen i någon längre. Det känns gött.

Men har man roligt får man betala. Jag känner mig som efter första praktikdagen på termin ett: genomtrött av anspänning och entusiasm. Jag däckade i soffan när jag kom hem vid fem och har inte lyckats röra mig sedan dess. Eller jo, jag har kokat idealmackaroner som jag åt med ketchup, i soffan. Jag måste packa nu ju egentligen då kosan imorgon kväll går mot huvudstaden. Move my.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh vad häftigt! Vad är det för kurs du läser? Vilken termin? Jag var också med på en operation idag, det var ett simpelt pacemakerbyte där jag bara stod och tittade på på behörigt avstånd, men det räckte för att jag skulle bli helt spattig och uppåt resten av dagen. :)

KatBat sa...

elin: jopp, det roliga med kirurgkursen (ja det är det vi läser nu) är att det ganskghga ofta händer småhäftiga saker. Dock vänjer man sig vid det mesta. MEn så pluppar det upp så här små guldkorn=)

Fredrik sa...

Vilken spännande dag!