söndag 23 november 2008

Helg med flyt och flytande

Min resa till Ståkkolm var synnerligen fruktbar. Ja, det ordet diskuterades länge och väl igår, men om vi kom fram till något vettigt det vet jag faktiskt inte. Mer än att det rullar så fint när man uttalar det.

För jag fick mitt första doktorsjobb. Först lite småchockad, så till den milda grad att jag hoppade på fel håll på tunnelbanan. Sedan lycklig. Men nu har läskigtfasen varat nästan 48 timmar. Får skaffa ny namnskylt och hoppas på att någon tror på mig där i de alldeles för stora kläderna. Jag måste dock meddela att vissa kontakter nog spelade roll för min anställning, "väns vän" fick bli en liten vit lögn. Fast Mården och jag inte träffats irl förrän efter intervjun. Men det var en himla tur att vi stämt träff efteråt så jag fick tacka! Och synnerligen trevligt, jag hoppas jag får hälsa på flera gånger nu när jag troligen blir huvudstadsbo över sommaren. (Lite majskrok på ena koftärmen hittade jag senare på kvällen.)

Kvällen spenderades i min systers kök tillsammans med kära vänner till mig och min syster. Tiden bara rann iväg och flaskorna blir fler och fler och den ljuvliga daahlen som tillagats lade sig underbart i magen. I avbokade morgondagens spinningpass runt kl ett I think. Och vi förundrades över hur klichévarning "liten världen är" då snören och connections drogs mellan oss och vännerna vilken person vi än pratade om. Jag njöt av att ha dragit ihop dessa. Och minsann, nog kanske det finns en lägenhet med promenadavstånd till mitt lilla jobb åt mig i sommar. Vi håller tummarna.

13 kommentarer:

Fredrik sa...

jag gratulerar å det STÖRSTA och MESTA till jobbet! Heja kat!!

Mård sa...

Svinkul att se dig och ursäkta för majskroken, de klistrar sig fast överallt de lömska styckena. Grattis igen till ett superbra jobb!

Marie sa...

Wohoho, största möjliga grattis, och lyllos dig som fått träffa både Mård och Räv! :)

KatBat sa...

doc: Man tackar, lite med fånleendet på läpparna!

mård: äsch då, det var det värt. Nästa gång kanske hon kastar ärtpuré??

mårr. I know, lyllos mej! När får ag träffa dig? tihi.

Dr. Jollan sa...

25 å redan kommit så långt... och jag som är 25 å knappt börjat :)

får gratulera iaf! o hoppas att jag också blir klar nån gång..om "några" år...:)

Marie sa...

Det måste vi ju åååårdna på nåt sätt. Kanske i huvudstaden i sommar? (Känns löjligt långt dit, men med tanke på hur fort allt går så är det ju egentligen...snart.)

KatBat sa...

dr j: äsch då, det finns tid för allt som sker under himmelen som det står i skriften. Och du anar inte, innan du ens vill står du på t11...det rusar...

mårr: It's a deal=) fort går det, för fort...jag är nervo.

Marie sa...

Jag vet ju inte vad det är för jobb du fått, men det är klart att du kommer att fixa det galant - LITE nervo ska man väl vara inför doktorsjobbet, allt annat vore konstigt.

Anonym sa...

Åh, nu vill man ju genast veta var och hur och när?!? men jag antar att du inte skriver det i bloggen... suck... :o) Jättegrattis i alla fall!

KatBat sa...

mårr: den infon kna du få på ngt vis. Så är det.

anski: TACKAR!! näh outa på nätet känns inte aktuellt. Men det blir 17 pat till mig. Scäry stuff....

Tevildo sa...

Så tokigt trevligt! Grattis!

Anonym sa...

Åh, herregud!!! Detta visste jag inte i helgen! varför sa du inget???????
GRATTIS!!!!!
GRATTISGRATTISGRATTISGRATTIS!!!

Lätt att jag kommer och hälsar på! SommarStockholm är underbart!!

Pussar i pannan

Anonym sa...

Grattis! :)