onsdag 5 november 2008

Tvål vs tandkräm- same shit?

Eh. Två heldagar i skolan/sjukhuset/whatever vi nu kallar detta som kallas klin plus jour efter det med hemkomst runt denna sena timma har resulterat i att eder Kat är småtrött. Jag satte precis tvål på tandborsten och började borsta. Det var det värsta...

Men sedan får jag ju skylla mig själv lite, för gårdagens jour var alldeles egenfixad och bestod i att jag traskade runt med Dr L från i somras, om ni minns hon som hjälpte mig ur panikbäbisslutarandasochjagfåringenhjälpavsköterskan-situationen. Fick hjälpa till med att söva lite barn och liknande doningar.

Skulle kunna skriva mer om detta. Men ack. Det smakar tvål i munnen.

4 kommentarer:

Fredrik sa...

Men den lär i alla fall nu vara ren från svordomar och annat fult språk.

Marie sa...

Gud så äckligt. Hydrokortisonsalva är heller ingen höjdare, kan jag meddela :)

KatBat sa...

doktoranden. Ja faktiskt! Jag märkte idag att synnerliga ljuva ord kom från min strupe idag. Härligt!

marie: Nämen! frågan är om inte det är värre...fast iofs, det bubblar inte sådär otrevligt iaf...Frågan är nu: vad av allt på tub man har i badrummet är då allra värst???

Anonym sa...

nä men stackare. det där är en av mina mardrömmar. en klassiker är annars att ställa in sin smutsiga tallrik i kylskåpet och ställa maten i diskhon.