torsdag 3 juli 2008

Pang.

Cirkus femhundra meter från sjukhuset, klockan 06:25 ljuder ett pang genom den tysta sommarmorgonen. Det är neturligtvis Kat's framdäck som bestämt sig för att strejka. Totalt. Drar fordonet framåt istället och lyckas komma rakt in i ny patientankomst, men ändock i tid. Svettig. Högröd. Då planen för efterjobbettiden är att åka och bada med badmonstret till underläkare F vid samma sjukhus som jag så beger jag mig ut på verkstadsjakt. Den första öppnar 16:30, pfft tänker jag och drar mig vidare mot den av en gammal lärare tipsade verkstaden ett stycke längre bort. Mycket riktigt, utanför källarerkstaden sitter två herrar med varsin Mariestads i handen. Det luktar öl och olja. "Om du kommer tillbaka om en kvart är det fixat." Jag gapar lite smått. Han skulle ha en hundring. Jag kunde i tid möta upp kära F för att cykla till skogssjön.. Det är nog bara i Göteborg det händer. Eller?

2 kommentarer:

Anonym sa...

vem är F?

KatBat sa...

anonym: vem är det som frågar kan jag fråga först kanske?