lördag 12 juli 2008

Dream on baby

Sedan jag började jobba har drömmarna kommit tätt. Den första hade temat sladdochslangochrespiratorhärvor. Jag sitter fast och springer och springer, men likt förbannat kommer jag ingenstans. Vad jag flyr ifrån? Ingen aning, pipande medicinpumpar kanske. En annan dröm handlade om att vi skulle öva på att sätta nasal tub på varandra, och jag ställer ju alltid upp som försöksperson så att det... Inatt vaknade jag av att jag tyckte att någon gojsade runt med sugsystem i min kära trakea. Tror att det var en fluga som spelade mig ett spratt.

Jag har haft päronen här i några dagar och blivit både bortskämd och uttröttad. Jag menar, jag gillar dom skarpt men det blir rätt så intensivt. Det var rätt gött att komma iväg till jobbet. Nu taggar jag ner med ett glas rött och en skål popcorn. En smått genialisk kombination eller vad tycker du?

5 kommentarer:

Fredrik sa...

Är det sådant tänkande man börjar relatera som yrkesskada?

KatBat sa...

jag tror minsann det. Scäry stuff i tell ya'.

Fru K sa...

Nej, men du, rödvin och popcorn är ju så äckligt ihop! Och det är så sorgligt, eftersom de var för sig tillhör mina favoriter!!!
Och vad det gäller drömmar - jag drömmer om att sökaren piper, vaknar av det och inser att det är sant... Jour med beredskap i hemmet är inte bara lyx, I tell you!

KatBat sa...

hehe, jag tycker faktiskt att det smakar helt ok tillsammans. Men smaken är ju som baken. Jour i största allmänhet låter läskigt, läskigt. Går det bra då???

Fru K sa...

Jo, det går faktiskt bra! Varannan natt jag är jour kan jag sova hela natten, och det är bara en gång jag var tvungen att åka in akut (blodiga kräkningar som inte slutade... ;) ) Det är rätt skönt att veta att man pallar, även om jag inte på något sätt har det värst (är på Geriatriken). Jag har dessutom väldigt bra bakjoursstöd, vilket är en jättetrygghet.