lördag 26 juli 2008

"Nu när du säger det så"

7:06 fredag morgon. Vaknar med ett ryck av att mobilen spelar Koops "Come to me" för mig mitt i min djupaste skönhetssömn. Dolt nummer. Det är sällan någon annan än jobbet. Gulp.
-"Ja det var X från BIVA. Kommer du ihåg att du skulle jobba dag idag istället för kväll?"
-"Ja, nu när du säger det så. "

Jag blir så arg på mig själv. Ena hjärnhalvan har varit väl medveten om bytet, medan den andra hemisfären måste ha motarbetat vetskapen. Ypperligt resultat må jag säga. Hoppar på en spårvagn 7:21 och dräller in på jobbet kl 08:00. En aningen sen kan man säga. Får lite menande blickar av typen denharhäntalla. Men jag gör inte sån't. Jag kommer alltid i tid och har aldrig sjukanmält mig. Jag infinner mig så att säga. Kännde mig efter hela dagen och en känsla av att ha glömt något fanns med mig under hela passet. Men något positivt var att jag fick ha hand om barnet som fick mig att halvt bryta ihop på jobbet förra veckan och igår gick det mycket bättre. Mindre ångest från bebbens sida och jag hade mindre pms. En vinnande kombination tidelooo.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, just det där är min absoluta mardröm! Har som tur är inte inträffat ännu men jag är sån som kan gå upp 3 gånger efter att jag lagt mig bara för att kolla schemat så att jag verkligen är helt säker på att jag jobbar kväll nästa dag. Sjukt neurotiskt för INGEN annan än man själv kommer ju ihåg det mer än max en dag, om det inte blir än vana såklart...=)

KatBat sa...

Hehe! Kul att du hittat hit! Kolla morgondagens schema gör man tre ggr ungeför, och nu, säkert femtielva. Men samma sak hände en ordinarie idag så det känns mer ok nu=) tihi

Martin Berndtsson sa...

Been there.