måndag 2 juni 2008

Nya krafter

Så skrevs tentan. Jag satt längre än någonsin, hela fyra av sex timmar. Det var svårt, mycket klurigt. Fick facit i hand i utbyte mot skrivna papper. Det ryktas att kursansvarige traskade in i skrivsalen när det var kanske tjugo minuter kvar och utbrast "Oj, sitter ni så många kvar?? Då måste vi nog änka gränsen". Jag har räknat efter, jag borde klara mig hur som. Även då jag och i stort sett resten av kursen bröt mot sekretesslagen i en fråga (ja det var nog den knasigaste frågan man kunde tänka sig). Tur att den inte är i verkligheten. Men man vet ju aldrig, riktigt lugn kan jag inte vara. Förrän den tionde. Ypperligt treflig fest på berget som välkomnade sommaren med pompa, ståt och strawberry daquiris. Det var fest och dans dans dans. Och jag i min nya gula klänning kännde mig faktiskt ganska snigg.

Idag efter en alldeles för kort men somrig helg kastades jag in på mitt nya arbete. Ärligt talat förstår jag inte hur det ska gå att lära sig allt. Respiratorer, artärnålsskärmar, kontroller, tidaler hit och dit, larmknappar, syrgasmättnad, drän. Men jag tror det blir roligt. Om än det första jobbet där man ej får göra fel.

7 kommentarer:

Hannahbejb sa...

Heh, sa han så?! Själv ligger jag nog på gränsen tyvärr och vore glad om de sänkte gränsen lite även om varje tenta är ett inlärningstillfälle. Ska de förresten rätta tentan till den tionde, istället för de vanliga tre veckorna?

Lycka till på nya jobbet! Verkar spännande! Glad sommar!:)

KatBat sa...

hanna: Ja allas vår LEB traskade visst in. Men jag kan inte svära på att han sade så för jag hörde det inte själv, och den tionde, så går ryktet. Vore ju grymt skönt. Njut av ledigheten nu, jga har njutot av min sovmprgon iaf!

Fredrik sa...

Du ska se att den tentan fixades med bravur. Jag dristar mig till att gratulera i förhand.

KatBat sa...

doktoranden: hehe tack, det känns gott, men hur kommer det sig att du tror så på mig?

Fredrik sa...

Jag har skrivit alldeles för många tentor genom åren och har man magkänslan att det borde gått vägen när man läst facit brukar det gå fina fisken.
Till och med när magkänslan brukar säga "helvete" då man kollar facit kan det ändå gå vägen trots allt. Inte alltid ska noteras, men det har hänt.

Anonym sa...

Hallå. Finnt det något som inte är roligt så är det ju ändå drän. Drään.

KatBat sa...

dok: ok. Om du säger det så=)

nixon: Drän ja. Dräääään på västmanländska. De är smådryga, speciellt när de läcker där de absolut inte ska läcka. Välkommen förresten!