tisdag 3 juni 2008

Pris ske Gud...

...här kommer skatteåterbäringen! Jag har kollat mitt konto som en liten fanatiker de senaste dagarna. Nu kan jag äntligen betala de där sista räkningarna som ska betalas. Jiha! Och jag kan handla mat utan kreditkortet. Vilket jag i och för sig är oerhört glad över att jag skaffade just för såna här tillfällen. När CSN tycker att det är ok att dela ut ( låna ut...) 3500 kronor som ska räcka fram till första lönen på sommaren. Iår har jag visserligen gått ner i lön, men är månadsanställd vilket ger lönen samma månad som man arbetat in det. Det har alla förutsikter att bli bra det här. Förresten känns allt mycket bättre på jobbet idag. Lagom mycket hände, jag hann få pröva att fylla i kontroller och göra lite praktiska saker. Självförtroende uppåt idag. Mycket skönt.

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Bah, ja det var rolig månad när CSN drog åt svångremmen i julimånaden. Fattiglapp var bara förnamnet.

KatBat sa...

dok: svångrem är bara förnamnet, tur att skattemyndigheten finns. Nu behöver min syster inte betala mina räkningar...=)