söndag 8 juni 2008

Lazy hazy

Jag har återigen fått en släng av min sommarångest. Den är icke så stark beware. Det är bara ett slags gnagande känsla av att jag bara måste utnyttja mina lediga dagar. Inte sitta hemma. Umgås. Vill någon umgås? Jag badar och utsätter mig för farligt uv-ljus i hopp om att jag ska få en känsla av relaxation och välbefinnande. Den kommer, i små doser. Men så kommer gnaget igen. Mysko. Undrar om det försvinner om jag blir bättre i konsten "mindfulness"? Jag har precis lyssnat igenom Åsa Nilsonnes "Vem är det som bestämmer i ditt liv" och blivit småsåld. Det ska sannerligen sägas.

2 kommentarer:

Mård sa...

Åh, fast Anna Kåvers pendangbok Att leva ett liv inte vinna ett krig är ännu bättre. Läsläsläs.

KatBat sa...

mård-mor: det kan vara så att den är inlagd på ipoden och avlyssnas när tillfälle ges. Imorgon blir det tex 50 min vagn t jobbet. Då du! Fler boktips?