lördag 14 juni 2008

"Kl 05 happened"

Jag har verkligen fått tag på ett perfekt jobb till lilla mig. Det är en rejäl utmaning och ingen dag är den andra lik. Komplikationer kan tillstöta innan man hunnit blinka samtidigt som en liten bäbis första leende gör att Kat smälter fullständigt i nästa sekund. Kliché visst. Men sant. Mina skills i intensivvård blir bättre och bättre med halvdarrig hand och ett leende på läpparna. Och jag har bara drömt mardrömmar om slangar en gång. Men en vecka med endast morgonpass är inte snällt alltså. Inte mot mig ty zombin är inte långt bort if I may say. Nästa vecka vankas kvällspass. Mycket bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, kan man kanske säga. Tyckte också (?) hela pediatrikdelen var sådär kliché-kul. Men det Var ju kul, det är ju inte ens eget fel att den massa andra tycker det också... :)
/en somhåller på med slow-motion-vård. eller ivf motsatsen till intensivvård...

KatBat sa...

Grattis till jobb eller morgonpass? Hehe. Ja inte kan väl jag rå för att det finns så många "som vil jobba med barn" eller "åka med läkare utan gränser och rädda världen". Det ÄR ju såkert underbart. Typ. Men barn må vara underbara, men narkos tilltalar mig för tillfället. Tror jag. Slowmotionvård känns som ett bra uttryck, säger en hel del! Lycka till med det!

Fredrik sa...

Hur fortgår jobbet för kat? Bra får man hoppas.