söndag 13 april 2008

Week-end enfin!

Åh! Efter att faktiskt undrat om det var möjligt att överhuvudtaget släpa sig ur sängen igår morse artade sig helgen till en av de bästa på mycket länge. A gånger två firade 25 årsdagarna med maskerad på temat "I sagornas värld" och vi var ett litet gäng som gick inspirerade av Astrid Lindgren; Ronja, Pippi, flaggstången som Emil hissar upp Ida i samt jag som Prussiluskan. Ypperligt trefligt med hemlagad buffé som slank ner flera gånger om. Sedan mosade vi in oss alldeles för många i en taxi och styrde kosan mot Hvillan där yngrekursarna hade eftersläpp. Och där fuldansade vi i flera timmar. Mycket uttittade var vi och jag lämnade inte Pippi eller Ronja utom synhåll då jag blev lite nervös att folket skulle tro att jag var seriöst klädd. Hoho. Men sanna mina ord, jag har inte fuldansat så på längelänge. Svetten lackade.

Väcktes av sms med påminnelse om brunch med kör-flicksen så det var bara att ge sig ut i det underbara vädret. Fötterna värkte. Men solen värmde i ryggen och körsbärsträden blommar i rosa. Strosade runt på stan. Tog en extra kopp kaffe vid Da Matteos (#3) soliga vägg. Life's good somedays.

Studierna som jag tänkt ta tag i för längesedan får vänta lite till. Mitt hem doftar av morgondagens rätt till matlådekollektivet. Fötterna värker fortfarande. Halleluja.

1 kommentar:

beerbelly sa...

Hehe låter som en riktigt bra lördag och helg. Roligt, de behövs.
Jag har och har haft en bra helg med tack :)