lördag 5 april 2008

Fisljummen yoghurt med spenatvattensås

Well, imorse när jag skulle släng i mig en liten lätt frukost innan jag skulle träffa T på gymmet upptäckte jag något fasansfullt. Min kyl-och frys har gett upp. Emot mig slogs en doft av ljumna mjölkprodukter och en luft som faktiskt var varmare än rumstemperatur. Som tur var bor ju AC i samma hus och som sann granne fick jag slänga in det som gick att rädda hos henne. Tårarna rann samtidigt som jag var fasligt arg på mitt 2 år gamla elektrolux. Nu står det en stor blå ikeakasse i min hall, fylld med min mat jag storhandlade förra veckan, som skulle räcka hela månaden. Garghfkslksjfksdijdhfkshdfkjdhfjdhfkshdfks!!!!!!!! (Som man som student alltid har snurrande i huvudet: jag har inte råd.....) Tycker mycket synd om mig själv. Igen.

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Skit sånt där. Köpte du nytt elektrolux så måste det gå att byta. Räddar inte maten tyvärr.. Var det dyrt så kan man få maten på hemförsäkringen.
Men självrisk osv brukar vara dyrare.
Hoppas det fixar sig ändå.
Ha det gött ändå!

KatBat sa...

bb: näh jag har inte köpt ngt kylskåp, detta får hyresvärden ta tag i. Men man blir fasligt beränsad, kan ju inte ens köpa pålägg till frukostfrallan...

Marie sa...

Nämen NEJ, fyfan vad orättvist!

Massa sympatier, katten :(