lördag 19 april 2008

Kosan styrs norrut

Äntligen har det hänt. Imorse vaknade jag av mig själv kl 7.20 och gick upp. Jag tvättade. Städade. Packade. Och allt innan klockan var 12. Det underbara var att kroppen inte kändes som en hög betong utan faktiskt lättsam och med ett leende satte jag mig ute i sommarvärmen. Morgonstund har visst guld i mund, ibland. Har laddat sol och värme i nästan två timmar innan det är dags att hoppa på den tjugotre timmar långa tågresan norrut. Från ändstation till ändstation och sedan lite till. Det är dags för praktik i Norrland. Mina kinder har iallafall lyckats få lite rosor.

4 kommentarer:

Marie sa...

Oj! Bon voyage, om än lite sent.

beerbelly sa...

Wow 23h hoppas det går bra och blir roligt vid slutstationen.
Ha det bra!

KatBat sa...

Mårr: Tackitacki! Kat erkänner att det var fasligt skönt att idag komma hem på 3 h istället! Inklusive mellanlandning i estockholmo. Puh.

Bb: Det gick halvbra men det var ypperligt trevligt vid slutstationen=)

beerbelly sa...

Låter bra det :)
Hoppas kvällen är trevlig med!