tisdag 15 april 2008

Anger management

Dagen till ära var jag placerad på mottagning och hade eftermiddagsseminarium med den beryktade och samtidigt fruktade professorn. Jag var nervös då jag innan jul hamnade mitt i skottlinjen, eller rättare sagt jag fick utstå hans aggressioner över att han var trött på kandidater som råkade stå framför honom i matkön. Jopp det är sant. Så idag hoppades jag främst på att han inte skulle komma ihåg mig. Och det gjorde han nog inte heller. Han är mycket korrekt. Och svår att läsa av. Osympatisk. Men ypperligt duktig i patientkontakten. Vad säger man? På seminariet sattes gruppen på prov, men vi var ju grymma fast vi blev peppade med frågor. Jag kunde inte hålla mig och slängde fram ett eller anant skämt. Det gick inte alls fram. Eller så är mannen bara inkapabel till att le. Men huvudsaken är väl att dagens "slöa" kandisar har lärt sig ett och annat om klaffar och vitier på ett pedagogiskt sätt?

Jag är sugen på en tisdagsdrink. Men det får vänta till nästa vecka. Alla är alldeles för trötta.

Förövrigt tycker jag att det är otroligt roligt med kommentarer från Dig!

God natt!

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Trist när det måste vara så allvarligt. Jo en tisdagsdrink hade suttit som en keps.
Ha en bättre dag imorgon!

Anonym sa...

Är du på SU/Ö/S/M?
Jag funderar på professorn...
- Kandis Gbg

Simon sa...

Kul att läsa vad ni har för er. Låter läskigt med professorn. Får se till att förbereda mig ordentligt inför hösten ;-)

Ska snart skriva ett inlägg från Frankrikevistelsen, eller flera. Men just nu har fransk litteraturhistoria prio 1.

Ha det bra så kanske vi ses snart!

KatBat sa...

bb: definitivt bättre dag idag. Å onsdagsdrink ska jag få!

M: Det är lite hemligt men det lär du bli varse om du är på samma=) Men om du är nyfiken kan du få ett mail! Så, vilken termin går du?

simon: Well, tips nr 1 är å komma itid, då håller han sig ganska lugn. Njut av den franska litteraturen nu! Bon soir!