torsdag 17 april 2008

"Hon har nog strlk 6,5"


Idag var en dag som jag innerst inne längtat efter sedan jag kom på att jag ville bli läkare. Jag har spenderat dagen på thoraxoperation med öppna bröstkorgar och fått stå med händerna däri. Jag har blivit påklädd och lyckats med att inte kontaminera mig själv genom att klia mig i ansiktet. Jag har hållit fast en kanyl i aorta så den inte skulle flyga iväg av trycket. Bara det att jag fick använda sugen var lycka. Men axlarna värkte. Skorna var för små. Who cares? Jag har hållit i ett slående hjärta.

8 kommentarer:

beerbelly sa...

Bra jäkla cool det :)
Ha en bra kväll med!

Marie sa...

Oh yes! Jag behöver verkligen nån pålitlig människa som byter mina kranskärl på sikt! (Massiv hereditet för tidig igenkloggning.)

Hurra!

KatBat sa...

bb: I know! Känner hur det börjar klia i kirurgnerven igen. När jag precis intalat mig själv att internmedicin är spännande.

Mårr: Sure thing darling! I fix om sisådär 25-30 år? Idag tyckte de dock att jag kunde ta nästa. ACB ok sade jag, men mitralklaffsbyte kan jag gärna se en till innan jag tar tag i de små snörena. Hoho!

Anonym sa...

Fasen va coolt. Det är märkligt att en sån liten finurlig sak som hjärtat kan försörja hela kroppen med syre (och annat som behövs). Jag går tom igång på MRI-videor av slående hjärtan, att hålla i ett måste vara häftigt.

Anonym sa...

Fasen va coolt. Det är märkligt att en sån liten finurlig sak som hjärtat kan försörja hela kroppen med syre (och annat som behövs). Jag går tom igång på MRI-videor av slående hjärtan, att hålla i ett måste vara häftigt.

KatBat sa...

mr99: i know!! men mest coolt är att det slår och slår genom hela långa livet! Vem är du då, som går igång på mr-bilder? tihi=)

Anonym sa...

Jag är en vanlig student med Haglöfsrygga (symbolisk iaf) som omväxlande studerar hur man räddar folk med medicinska mojänger och hur man kan bättra på underlaget medelst målsökande missiler, om man vill hårddra det lite.
"It's not rocket-science. It's brain surgery" (mr Burns)

KatBat sa...

mr99: Haglöfsrygga? Då tror jag minsann att du går på Chalmers!? Jag tycker att det dära med målsökande missiler är fasligt fascinerande, men jag är glad om ngn annan än jag behöver komma fram till svaren=p Så kan jag koncentrera mig på att använda det fascionabla instrumenten senare!