torsdag 3 april 2008

Plus på kontot

Yeäij! Det kom en deklaration idag, med det glada beskedet att jag trots dåligskattebetalning under året, att det kommer in cirkus 3000 kronor på mitt konto i slutet av maj. För jag tror inte jag kan göra några vidare avdrag. Eller någon som har något tips? Tänkte ta och utnyttja moderutterna nu när de ändå sitter där de sitter. Så att säga. Sgs har fuckat upp lite i veckan så jag har fortfarande inte fått besked om lägenheten. Jag har nog gett upp lite. Flyttar ur min dyrskitlägenhet den 1 juni och boendet under sommaren är fixat (back up typ). För jag lovade mig själv för ett år sedan att inte bo kvar här denna sommar. Hejja mej?

Idag stängde tre kandisar in sig på ett rum på klinfys och gick lös på UCG-apparaten. Under nästan två timmar letade vi kammare, aortklaffar och små papillarmuskler med ultraljudstransducern. Mycket klet blev det och jag kan väl inte säga att vi fick några fantastiska bilder. Men hur som helst är det en mycket fascinerande undersökningsmetod. Och vi höll oss ifrån att tappa grunkan i golvet, 200 000 kr vill vi inte ha sönder.

8 kommentarer:

beerbelly sa...

Alltid kul när det är pengar åt rätt håll :)
Bra att ha en back up. Inte cool med påtvingat friluftsliv.
Nej 200k för en em känns väl dyrt :)
Ha en bra kväll!

Anonym sa...

du har alltså sagt upp lägenheten! djärvt tycker jag, bra gjort!

KatBat sa...

Bb: ja pengar åt rätt håll är ju inte som det brukar vara...Bäääck up är lite av ett måste. men man kan ju inte bo på där i all evighet...gårdagkvällen var icke najs. Nu däremot...=)

laila: yezz, its the shit??? hum.

beerbelly sa...

Hähä tullat på sjukhusspriten? =)
Låter bra att det är najs. Fortsätt så :-)

KatBat sa...

bb: näh snarare afterwork-vin. mm, nu tvätt dock...buäh.

beerbelly sa...

Bättre minus tvätt ;)

Marie sa...

Massa lycka till med letande av boende - kan tänka mig att det är lika illa ställt i götet som i sthlm om man vill ha billigt OCH inte jätteperifert boende.

KatBat sa...

bb: isn't it always???

mårr: tackitacki. jag börjar få lite småångest. jätteperifert kommer icke på fråga utan bil å körkort så att säga=P