lördag 12 april 2008

Så gick det en vecka till

Tiden bara rusar iväg utan att jag riktigt hänger med. Både skola och fritid. Andra veckan på kardiologin har ju lätt varit roligare än förra då jag av handledaren blev både utskrattad och oinspirerad. Ny läkarexp var alltså ett lyckokast med gurun vid namn BOF som ÖL och en grek som UL. Veckan avslutades med en fredagkvälljour på akuten där vi fick bita i både mycket oklar RLS 8 och aggro GHB-överdos med full piketstyrka. Hey, poliserna gick ur vägen för lilla mig.

Kan också meddela att jag och AC har fått ett förstahandskontrakt på en trea! Vi flyttar någon gång under maj. Innan mina möbler hamnar där måste jag dock bli av med teracottahallen. Jag klarar inte av den färgen. Den känns så...nittiotal.

Det var allt som var bra med veckan. Resten är en annan historia.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Som framtida läkare kommer du möta på människor med ätstörningar. Tyvärr är vi svårbehandlade då vi skäms mkt och därför gärna ljuger och maskerar sanningen. Jag har startat en blogg för oss sjuka, för de tillfrisknade, för de med råd, erfarenheter, frågor.. och för er som ska hjälpa de sjuka i framtiden! Ni är extremt viktiga! Jag har bollats runt i sjukvården i åratal och okunskapen verkar enorm. Ta dig snälla tid och kolla in på min blogg. Du får en helt ocensurerad och detaljerad inblick i min vardag som förhoppningsvis kan hjälpa dig att hjälpa sjuka som mig i framtiden. Vi är jättemånga. Av mina 10 närmsta tjejkompisar har 6 av oss ätstörningar av olika grader. Jag är värst ute tyvärr. Men nu vill jag bli frisk. Tack för din tid!

www.oxhunger.bloggagratis.se

beerbelly sa...

Grattis till förstahandskontrakt :)
Nej det blir jobbigt om man stör sig på det varje gång man passerar förstås.
Håller med om tiden. Märkligt.
Ha en bra lördag nu!

Anonym sa...

Grattis syster! Superbra.

Anonym sa...

men det är ju underbart..ett förstahandskontrakt på en trea..gratis :)

Fru K sa...

Grattis till lägenhet! Och även lite grattis till RLS 8 - jag vet, sådana som vi är helt störda. Men om människor ändå ska må sådär jävla dåligt får de gärna göra det när jag är jour (Obs! Detta gäller enbart så länge jag är kandidat, när jag blir AT får de gärna vara friska som kommer till mig som jour.)

KatBat sa...

anonym: I shall read och begrunda. och hoppas kunna ge ett gott bemötande under min framtida yrkeskarriär.

Bb: Tack för grattis! Det är icke ybercentralt men ändock 10 minuter till Linnéstan, vilket är gott. Jag hade en underbar lördag. Hade du?

Bror: TACK! Nu var det allt längesen du din finskboende franskresande människa. Skajp some day?

Jerk: Muchos gratias. Ja betala har jag då rakt inte gjort=P Vem är du förresten?

Fru K: Vi säger tack ännu en gång! Och så är jag benägen att hålla mig dig till ungefär 200 procent, störda är vi hela bunten. Och som kandis får allt hända, jag kan slänga in små diff-diagnoser och känna mig viktig om de tas i beaktande. Men när jag blir UL, så får patienterna på sin höjd ha kol, det har jag stenkoll på nu. Eller kanske Förmaksflimmer. På sin höjd. Eller?

Anonym sa...

grattis, givetvis..
Hittade hit från Beerbelly :)

Marie sa...

Voj! Stort grattis till lägenhet - även om det enligt fiskmagarna (eller vad han nu spår i, den där vädergurun) ska bli en finfin sommar skulle jag vara lite orolig om du bleve hemlös. Tjohej!

KatBat sa...

Mårr: Åh! Jag tror bestämt att jag får lita på den där gurun. En till sommar som förra går då rakt inte an. Nej, det gör det inte. Hemlös är typiskt dåligt by the way.