tisdag 25 september 2007

I have seen the rain eller något liknande

Tre år i Göteborg. Jag trivs förträffligt och kunde inte valt en bättre stad. Men det regnar en hel del. Faktiskt mer än vad jag kunnat ana, när man inte tror att det kan falla mer diväteoxid från himlen så öppnar molnen sig lite mer. Idag insåg jag att jag inte ens reflekterar över att det regnar, jag tänker inte ens på att det är irriterande att bli blöt. För vem orkar bli uppjagad över lite duggregn? Eller spöregn när det händer varje dag? Det är bara att bli ett med det. Bli ett. Idag kom regnet med huslig effektivitet. Projekt pimp my Hb kom igång igen och en kålpudding lagades för första gången i mitt liv. Strax ska jag ta ut den andra plåten med vaniljlängder. Detta gjordes samtidigt som jag läste vårdprogram om infektioner i centrala nervsystemet. Nu är jag värd en Long vodka hos AC.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Enda fördelen är att Gbg är så litet att man inte behöver vara ute i regnet så lång tid per transportsträcka.

KatBat sa...

dtk: månadskort i like=) det är livskvalité. typ.