söndag 2 september 2007

Husmorsvecka aka pimp my Hb

Jag inleddde veckan med att handla mat. Storhandling. Något som inte gjorts i Kattans hushåll på 3 sommarmånader i stort sett. Skåpen var tomma och jag var utan både havregryn och rågflingor. Detta har resulterat i ett matlagande av sällan skådat slag. Höjdpunkterna var fisksufflén med ärtor som avnjöts i onsdags kväll, så god att det inte finns ord samt gårdagens porterstek som jag och AC påtade ihop. Timjankryddade klyftisar badade i såsen som faktiskt blir himmelsk, det är såsen man vill åt. Att få använda uttrycket "vända på steken" gör det hela lite roligare. Denna köttoffensiv är ett led i att få upp mitt alldeles för låga Hb, broccoli doesn't seem to do it for it helt enkelt.

Förövrigt har mitt lite osäkra inredningsego fått sig en rejäl boost. En inredningsdesigner berättade på televisionen att det vita är på väg bort och allt pyntat är på väg in. Check tänkte Kat. Att brunt är höstens heta. Check. Gärna mjuka ombonade material. Check. Sedan såg jag minsann en rosa sammetssoffa skymta i repotaget. Check. För ett år sedan fixades detta. Nöjd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

i löööv din blögg/cecilia

KatBat sa...

*rodnar å blir glad*