söndag 16 september 2007

Bitchexpedit IRL

Har du lyssnat på roll on i p3? Ja då har du säkert stiftat bekantskap med bitchexpediterna Ansi och Mona. Jag kan meddela att de finns även irl. Låtom oss aldrig mer handla på benetton. Jag och AC handlar varsin ullkofta där, båda inser att det inte var ngt vidare köp, ganska trist (som så i stort sett allt de har i butiken). AC går vid gott mod till butiken för att utnyttja det öppna köpet. Men se där går hon bet. Ljudlig suck från bitch som utbrister att hon får stor lust att inte ta tillbaka koftan då den var lite skrynklig. Ull? Skrynkligt? Vad? Fortsätter att mala om att det är en förmån att få ta hem och prova. Att hon vet att hon låter som en morsa medan AC rätt så förolämpad tusen gånger ber om ursäkt. Koftan blir iallafall returnerad. Jag laddar stenhårt på vägen neråt vasagatan dagen därpå. Traskar in i butiken och ser direkt att kvinnan bakom kassan spänner ögonen i påsen jag bär på. Jag ber vänligt men bestämt att få lämna tillbaka detta plagg. Mmmm. Expediten lägger upp koftan, stryker med händerna över den och knäpper alla knappar. Mmmmm. Så tittar hon upp, men ett litet leende på läpparna som ungefär såg ut som om hon talade till en tioåring: "Ett litet tips till nästa gång bara, kan du vika ihop koftan?" Stor svårighet att hålla sansen och jag kläcker ut mig att jag inte ens har plockat ur den ur påsen hemma. "Jahaja, så det skulle vara någon av mina biträden som vikt ihop den så här slarvigt? Nehej det tror jag inte". Denna människa vill nog helst vara vd på ett multinationellt företag. Tror jag. Ridå. Jag träffar hellre på dom på radio.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Sanslöst!! Att hon ens får leva?!?

Anonym sa...

Jag älskar rollon och är lycklig över att de numera ses på tv på onsdagkvällar.