tisdag 19 augusti 2008

What's wrong?

Det är mindre än en vecka kvar till terminsstart. Det är en kurs jag längtat efter, kirurgi kirurgi kirurgi. Men jag vill inte. En obehagskänsla sitter i kroppen. Den har nog nog med sig själv känns det som. Men allt brukar ju bli bättre om jag har något att göra intalar jag mig själv. Försöker fundera ut om mindfulness är att låta saker och ting ha och ta sin tid (alltså vänta) eller ta tag i det nu. Ringa ett samtal. Mesen i mig vill vänta. Som vanligt. Mental spärr in deed. Det går inte att knappa in numret.

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Känn lugnet helt enkelt.

Det mesta löser sig ändå.

Marie sa...

Försök lyssna på magkänslan om det går, det brukar vara rätt.

Är det nåt du vill ösa ur dig till någon "halvanonym" (ibland är det lättare så) vet du var min brevlåda bor, eller hur?

Kram!

KatBat sa...

dok: Mm, I am trying. Ngt telefonsamtal har jag iaf inte ringt..Och ska jag vara ärlig löser sig nog inget innan jag tryckt på de knapparna...

marie: Mm, det känns gott att höra- kanske droppar det in ett till..TACK!