måndag 25 augusti 2008

Akut buk= "Ont i magen"

Då var skolan igång igen. Termin åtta här kommer vt05 skulle man kunna säga. Kursen som avslutar alla föreläsningar med att applådera. Igår var det sannerligen inte roligt att tänka på att jag skulle sätta mig i föreläsningsposition (kaffe, snus, snark) och vara på sjukhuset större delen av min vakna och halvvakna tid. För det är så kirurgkursen är vad jag har hört. Och det sade kursledaren idag också. Men dagen vände, fast jag gärna skulle haft en vecka ledigt till så var det ju roligt att träffa de long lost kursarna jag inte sett på hela sommaren av olika anledningar. Akut buk, here I come.

And I made the call.

7 kommentarer:

Fredrik sa...

Kirurg-kursen måste väl, trots tungt pluggeri, vara synnerligen spännande och lärorik?

Bävar själv för det familjära studenteri-lunket men som tur är har jag till i oktober på mig att acceptera faktum. Stabilt.

KatBat sa...

Jo. Det lär bli uberkul faktiskt! JAg börjar vänja mig vid tanken på pluggi igen, och det verkar ju lovande=)

Marie sa...

You did? You did, did, did?!?!?!

Unknown sa...

BRA darling!!!
Stolt över dig!!!

När får jag tillbaka min mobil...?

<3

KatBat sa...

marisch: yepp. i did did diiid.... den du. vet dock ej om jg gillar the outcome.

karin: anytime!!!!! när?

Marie sa...

Du fick....ett icke konklusivt blaha-svar? Ytterligare väntan?

KatBat sa...

m: Well, not quite there yet så att säga. Hohajhalloj.