lördag 30 augusti 2008

Föreläsningsmaraton

Veckan var lite av en killer. Introföreläsningar på alla områden som kommer att studeras under hösten. Piueh. Vi blev, eller är kanske man ska säga, så fullmatade att ingen orkade ens vara social efter klockan 14. Då var det två timmar kvar av dagen. Men det verkar lovande. Jag tror (genom sömndimmorna) att lärarna verkar bra och pedagogiska. Kursen är ett underverk av organisation om vi jämför med medicinen, och det gör vi ju såklart. Jag ska lära mig skära nu. Skära skära skära. Kanske ett litet snitt iallafall? Eller en nål i någons likvor. Jag är öppen för förslag. Frågan är bara var mitt liv tog vägen. Jourerna ploppar ju upp när man som mest förträngt dom. På helgerna framförallt. Lövley.

4 kommentarer:

Marie sa...

Ugh. Kir var så inte min grej, jag hoppas det blir roligare under AT (fast varför skulle det det, då är man garanterat bara avdelningsslav, försöker mest vara positiv). Småkir ja, ta bort lite naevi och så, men att stå och gräva bland tarmar är jag sååå glad att det finns andra som vill ägna sig åt! :)

Hoppas du gillar´t!

KatBat sa...

=) ja, jag tror jag kan göra det istället för dig! iaf under denna termin liksom. Ehum. Vi får se vart det lider så att säga.

Mård sa...

Menne, jag trodde kir skulle suga hårt men ACK SÅ JAG BEDROG MIG! Rolig kurs, sjukt mkt trevligt folk (om man höll sig på behörigt avstånd från ortopeden och i viss mån även thoraxkirurgen), mycket tid på sjukhuset men nästan noll tid att plugga hemma = svårt värt efter internmedicinkursen! Nu tror jag inte jag någonsin skulle vilja bli kirurg, ortoped eller urolog men kursen var kul jallefall.

KatBat sa...

mård: Hehe=) jag hoppas svårligen på kul kurs. Men har redan erfarit att det där med att studera hemmma inte finns just nu. Vadå repetera axel, höft och knä till imorgon liksom... Men så måste jag dock meddela att thorax här i stan var otroligt trefliga!