onsdag 17 oktober 2007

Tentapluggsbootcamp eller "Det är mycket nu"

Tre dagar har spenderats i en sommarstuga utanför Strömstad. Vi bunkrade mat, godis och frukt för en halv armé och Bib'sen hade fadern i huset placerat i skafferiet. Ett och ett halvt kilo kaffe fanns också att tillgå. Jag, A och C har studerat gamla tentor så det står härliga till! Vissa ups and downs. Jag skriker och sparkar på alla frågor om immunsystemet, eller framförallt på frågorna om receptorer och cytokiner hit och dit, jag är totalt inkapabel till att lära mig. Jag har ingen lust heller. Däremot sitter antibiotikan där som en smäck, det bara flyter på. Jag är utsedd till antibiotikanörden, moxifloxacin here i come. Har insett flera gånger om att en spolmask vill vi inte ha, och jag kommer icke icke bada i mystiska sjöar hur förföriskt vackra de än är. Tror jag. Jag vill ha detta överstökat nu, har bara 142 små frågor kvar att gå igenom i en ny konstellation imorgon.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag badade i en förföriskt vacker sjö med en varm källa i Guatemala. Hur märker man om man har spolmask?