tisdag 23 oktober 2007

Dermatologi- en prövning

Nu vankas det fyra veckor dermatologi och venerologi. Jag har bävat lite. Och idag har jag insett att det kommer bli värre än jag trott. Detta blir en prövning för mitt psyke, att matas med bilder bilder bilder på nekrotiska sår, gangrän (kallbrand) blåsor, tumörer. Jag har faktiskt inget större problem att det det live, på patienter. Bilder blir så makabert på något sätt. Det kryper i hela mig. Ändå sitter jag nu här med en bildbank på datorn att ta sig igenom en gång eller hundra. Tydligen föder kliniken upp fluglarver, och levererar i Norden. Fungerar ypperligt till att rensa upp i sår och få dom att läka, sår som skulle inneburit amputation. Fantastiskt, naturligt och helt hysteriskt wacko. De kan inte garantera att de inte rymmer dock. Det kryper i hela mig. Hah. Jag ska ta mig igenom det här. Jag ska. Nu vankas hemagjord falafel med klyftpotatis och yoghurtsås.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det revival även på blodigelsidan för sårätning?

KatBat sa...

Jag har funderat i samma banor, men inte riktig vågat fråga än, de verkar så exalterade över sina maggots... Någon annan som vet? Huaa.