torsdag 22 maj 2008

Utschasad alt. utfasad

Har bedrivit tre dagars tentamensstudier på en ö utanför Orust. Att jag kan få ha det så bra när jag pluggar, det är en ynnest. Jopp jopp, jag hoppade minsann i vattnet igårkväll också.

Jag kände dock flertalet gånger att mitt humör tryter. Jag är så väl medveten. Det har inget som helst med de underbara människorna jag studerar med. Det har att göra med min mentala trötthet som just nu är på bristningsgränsen. Samtidigt har jag ingen kompetens att studera själv överhuvudtaget. Det är ju så tråkigt. trist. Och jag lär mig ungefär en tiondel av det som jag lär mig en dag med "snack".

Den mentala tröttheten skyller jag på:
- det som ska tentas av är en 30p-kurs gamla poäng. räknat. Need I say more så att säga?
- pms, detta så otroligt ickeevolutionistisktfördelaktiga beteende som gör mig till en kossa både till sinnet och fysiskt. Var det SSRI man kunde knapra med direkt insättande effekt? Please.
- att hypokondrin är bytt mot ett reellt fel. H*****esj**laskit vad det tär på lilla mig. Jag vill ju inte bli daltad med, det menar jag inte. Alls. Gah. Men ibland kanske det kan vara bra att släppa på kontrollen?

Jag vill inte jag vill inte jag vill inte vara sån här.

6 kommentarer:

Simon sa...

Kom igen nu! Det är inte långt kvar! Du fixar det här Kat!

KatBat sa...

Ja, det ska nog gå så att säga. På något vis. Tack för peppingen! Lycka till med projektet, det är stort grabbo!

Anonym sa...

pms alltså.. varför i h-vete finns det för? det finns ingen som helst nytta med det. man går typ upp hundra kilogram i vikt, känner sig således fet som en val, ansiktet sväller upp o man ser ut som en påssjuk, jag hatar världen o världen hatar mig, människor går på cykelbanan o hävdar att de har rätt till det osv osv.. jävla skithormononrubbningar. USCH!!! men du fixar kunskapsskapandet o du kommer klara tentan galant, garanterat!

Anonym sa...

hormononrubbningar förresten.. vad fan är det? hormonrubbningar ska det givetvis stå. blev så uppeldad av situationen att jag var tvungen att kasta in ett extra "on" mitt i där.. ujj ujj.. o tentapluggar gör jag inte.

Marie sa...

Å söta katten, nu vet jag ju inte vad som fattas dig, men jag förstår att det är tungt.

Förresten har jag hört folk som med framgång tagit Spironolakton i värsta PMS-stunderna, detta med god effekt. Ska väl testa själv vad det lider så än kan jag inte gå ed på det - och frågan är om det gör nåt för gråtigheten, kanske bara vätskar ur en lite, vad vet jag. SSRI och spironolakton kanske är en höjdare?

KatBat sa...

lailish: hormonrubbningar ja..det är väl vad det låter som? jag har ingen lust att veta vad för slags hormoner det är som går över styr, ngt är det. Ehe. Ska vi ta ett gemensamt tag med pluggandet kanske? Hejja oss! Ps. Jag kom in i klok och fick tag på...kung!!

mårran: Well, jo nog tär det på en...det dära... Men spironolakton säger du, hum, när jag blir stor och klar (någon gång lär det ju hända) ska jag skriva ut sån't till mig själv. För just nu har jag igen just att vara patient mer typ. Ehe. Egenmedicinering javisst. =)