torsdag 8 maj 2008

Ljuva, ljuva tentamensstudier

Det kan vara så att vi i grupp sju har prickat in, eller schemaläggaren, den bästa veckan ever att ha inläsning på. Sommaren har liksom exploderat och jag och M gånger 2 har insett att KatBat's nya bostad passar ypperligt till soligt studerande både på balkong samt nyklippt gräsmatta nedanför- nej ingen av oss tre är allergiska. Sicken väldans tur. På tre dagar har vi lyckats repetera fyra så kallade "tråk-block" a. k. a. hematologi, gastro, endokrinologi och reumatologi. I solen. Med kaffe och hembakad sockerkaka med min kombos egenhändigt tillverkade amazing lemoncurd. Idag tog vi tur till stranden och råkade spendera nästintill sex timmar där; spf 25, filtar, hormoner, transaminaser, termosar, nästanbad... Vi skulle verkligen kunna ha det sämre, tillexempel geriatrik. Moahaha.

Jag luktar lite ugnsbakat. Och glömde smörja in öronen.

5 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe sämre parym har jag känt :)
Låter som en suverän vecka. Hoppas den får fortsätta lika bra.
Ha det gött!

Simon sa...

Trevligt!

Själv har man precis avklarat akutveckan som inte kan räknas till tråkveckorna! Så hade man sommarlov då!

Lycka till med tentaplugget!

Fru K sa...

Har sammanlagt 10 veckor geriatrik framför mig... :)

KatBat sa...

bb: parym? det är ett ord jag icke känner till. Den HAR fortsatt lika bra, om inte bättre.

simon: well, vissa har sommar lov, vissa har 30-p (gamlapoäng) tenta. Garrrgh.

fru k: Jag råkar ha en. Men 10? Ahhh, jobb? efter vad som har berättats för mig kan jag inte säga att jag är peppad. Men men, vi får se om jag överlever. Hoppas innerligt att du gör det iaf!!! Miss your blog.

beerbelly sa...

ah parfym skulle det vara.
Gött att det rullar på!