söndag 27 januari 2008

Dagens soundtrack: Vintern dör - Jakob Hellman

Jag vaknar av att en vårvind vänder bladen
Solen står som ett rakblad mot fasaden
emot mitt öppna fönster
och ingen annan syns till
Tänk dig, stå i pjamasen och se
kalla, kalla kristaller smält, smält ner
För solen lyser utanför och skuggan målar mönster
Och vintern dör

Jag promenerade genom stan, satte mig i solen som faktiskt värmde. Tinade upp och bemödade mig till och med att le mot de jag mötte. Hade turligt nog Mara Lee's bok Ladies i väskan, den förgyllde sanenrligen min kvalitétstid i solen. Köpte tulpaner till mitt nystädade hem och drack en cappu scuro tillsammans med vänner på Da Matteo's. Typiskt bra söndag. Vad lite sol kan göra.



Mitt hem är inte så pjåkigt iallafall.

1 kommentar:

Unknown sa...

Mmm, ser sjukt mysigt ut!
Tulpaner är bra :-)