onsdag 12 mars 2008

Bekväm vs. lat

Nu blev det såhär att jag inte kom iväg till gymmet. Alls. Regnljudet gjord att jag så att säga avstod. Det enda rätta är att dra med träningsattiraljerna till skolan och åka direkt. Men då måste man ju planera kvällen innan, typ som nu. Tror bestämt jag får packa chalmers-ryggan (nej jag går inte på chalmers men ni förstår).

Inte mycket händer annars. Mer än att aorta har kallats både korven och dammsugarslangen. Det är tröttsamt nu. Vi längtar efter vårt första påsklov på hela utbildningen i stort sätt. Ljuva ledighet, kom kom kom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

glöm inte bort att planera in en måltid en lagom stund innan träningen, annars blir man dumihuvet när man står där inne och (i alla fall brukade det bli så när jag tränade på gym och inte åt ordentligt) efteråt gå till närmaste butik för att köpa ingredienser till kvällsmat plus ca fyra hekto "naturgodis" som jag åt upp på vägen hem vilket resulterade i att det inte blev nån kvällsmat men lik förbannat blev jag hungrig igen efter ca 20 minuter men då så trött efter en rejäl sockerdipp att jag åt nåt annat, kanske mindre fördelaktigt i kost-vid-träning-hänseende.. lång mening och grammatiskt helt galen, märkte jag men du fattar grejen. bara ett tips från en som betalade dyra pengar för ett gymkort som inte gjorde mig särskilt mkt spänstigare eller mer fit.. undrar varför... o kom ihåg. bananas are for monkeys ;)

loathing sa...

ah! jag har abstinens av träning! först gjorde jag illa foten och kunde inte träna på några veckor och nu har jag blivit förkyld. jag måste få börja nu. weird att man kan bli så beroende av träning.