måndag 20 augusti 2007

Så går en dag från våra liv, och kommer aldrig åter

Eller ett år. Jag fyller år idag. Jag kan inte säga att jag bryr mig så där jättemycket faktiskt. Jag känner mig snarare ung i min bekantskapskrets, lite som ett barn. Fast det är såklart lite roligt också. Funderar lite över eventuellt tårtbak och året.

1. Jag har flyttat till en svindyr lägenhet som känns lite ovärd och har därför börjat fundera på ny flytt. Insett att läget nog inte är allt, nu när man ändå blir utplacerad över stan och utanför. Borås here I come.
2. Har slutat lägga till "men jag har bara läst x termier så jag kan ingenting än" när folk frågar vad jag studerar. Börjar växa in i vad ska man kalla det, rollen? som kandidat. Insett att det här ju kommer fungera. Jag är glad för det är roligt.
3. Jag har återigen insett efter en klippning att mitt hår fortfarande inte gör som jag vill. Hur kan något som är så rakt inte vara rakt när man vill?

2 kommentarer:

Fru K sa...

Grattis på födelsedagen!

KatBat sa...

tack=) idag ska jag baka tårta. insåg att det är ett måste. å en mkt bra ursäkt att baka.