onsdag 18 juli 2007

"Ständigt denna Vessla..."

Ingen risk. Hon smyger omkring och det känns scäry. Står och lyssnar utan att säga varken hej eller till. Men nu har hon semester. Förresten verkar alla chefer heta Eva. Eller? Eva och Göran.
Mina tårkanaler har fått spel idag igen. Och nu menar jag inte att jag gråter, nej nej jag är vid ganska gott humör. Men ögonen rinner, speciellt mitt högra. Jag är inte allergisk, jag har nog bara överaktiva tårkanaler. Men ger jag mig ut och cyklar tillexempel, då ser jag väldigt sorgsen ut när jag kommer fram. Det brukar jag hjälpa upp genom att skratta till. Brukar fungera.

1 kommentar:

Anonym sa...

En av alla de saker jag inte förstår med den människan är varför hon blir arg när vi står ute i köket och jobbar klockan tio över sju istället för att sitta och vänta på henne (som kanske eller kanske inte kommer innan tjugo över). Hon borde ju vara glad över att vi faktiskt gör något!